ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CLOCK FOR BLOG

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΚΑΡΟΝΑΔΑ!

Η σχολική μακαρονάδα αποτελεί μία διαθεματική δράση που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας στα πλαίσια της ολιστικής προσέγγισης της γνώσης την Τρίτη 16/2/2016. Οι μαθητές του τμήματος Α4 μαγειρέψανε την πρώτη σχολική μακαρονάδα!
Αρχικά, στην τάξη είδαν το φύλλο εργασίας και διαπίστωσαν πόσα μαθήματα (και πώς) εμπλέκονται σε κάτι καθημερινό και απλό, τη μακαρονάδα. Κατόπιν, στο εργαστήριο φυσικών επιστημών χωριστήκανε σε ομάδες (ομάδα προετοιμασίας, ομάδα βρασμού και ομάδα σερβιρίσματος), μαγειρέψανε, και φιλοξένησαν τους συμμαθητές τους που δεν άντεχαν τη μυρωδιά στην αυλή! Οφείλουμε ως σύλλογος διδασκόντων να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία τους καθώς και τους γονείς τους που υποστήριξαν τη δράση. 





      Τα παιδιά, είτε με επώνυμα είτε με ανώνυμα σημειώματα, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για την εμπειρία της μακαρονάδας όπως τη βίωσαν. Ένιωσαν ευχαρίστηση, ικανοποίηση. Διασκέδασαν. Τονίζουν ότι μέσα από βιωματικές δράσεις μαθαίνουν. Εκτιμούν την ομαδικότητα και τη συνεργασία μεταξύ τους, αλλά και με τους εκπαιδευτικούς. Ευχαριστούν τους καθηγητές που τα εμπιστεύτηκαν. Όλες οι ομάδες, προετοιμασίας, βρασμού, σάλτσας, σερβιρίσματος, χάρηκαν που συνεργάστηκαν και που ο καθένας εργάστηκε στο συγκεκριμένο πόστο. Έμαθαν τη φυσική της βράσης, το συσχετισμό μακαρονιών και χριστιανισμού. Υπολόγισαν το κόστος μιας μακαρονάδας.  Έγραψαν παραμύθια. Ακόμα κι αν προηγουμένως είχαν ξαναμαγειρέψει, σημειώνουν ότι είναι διαφορετικά να μαγειρεύεις με τους συμμαθητές σου. Τέλος, ζώντας μία εμπειρία που ξεπερνούσε και τις καλύτερες προσδοκίες τους, ζήτησαν και ζητούν να γίνονται βιωματικές δράσεις, σαν κι αυτήν, συχνότερα.

 Ράπτη Μαρία - Μέμος Γιώργος, συντονιστές της  διαθεματικής δράσης που δε θα είχε ευοδωθεί  χωρίς τη συνεργασία των συναδέλφων κ. Λυμπέρη Δήμητρας, Ξερογιαννάκη Νατάσας, Τζεϊρανάκη Φιλιώς και Χατζηγεωργίου Βασίλη.

Υ.Γ. Θα ήταν σοβαρή παράλειψη να μην απαθανατιστεί το γαστρονομικό αποτέλεσμα της διαθεματικής δράσης, η πρώτη σχολική μακαρονάδα αποδεικνύοντας ότι  το χημείο ενός σχολείου μπορεί  κάλλιστα να αξιοποιηθεί ως μαγειρείο!