ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CLOCK FOR BLOG

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

PROJECTS 2015-2016

Γνωρίστε κάποιες από τις βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά. Προλογίζει ο/η υπεύθυνος καθηγητής/καθηγήτρια.

Ιδανικό σχολείο

Στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου «Σχολική και Κοινωνική Ζωή», για το σχολικό έτος 2015-2016, με τα τμήματα Α1 και Α2 οραματιστήκαμε το «ΙΔΑΝΙΚΟΣΧΟΛΕΙΟ!» και καταλάβαμε ότι η σωστή διαχείριση της συμπεριφοράς και των συναισθημάτων μας θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ιδανικό κλίμα μάθησης, αλληλοεκτίμησης και αλληλεπίδρασης  στο χώρο του σχολείου.
Ευχαριστώ τα παιδιά που ανταποκρίθηκαν και με χαρά δουλέψαμε όλοι μαζί για να παρουσιάσουμε την τελική μας εργασία!

Στεφανίδου Κατερίνα ΠΕ 06


Η ζωγραφική ως κιβωτός της μνήμης του πολέμου: Πικάσο - Γκουέρνικα

  Σε μια εποχή που η πολύπλευρη εξέλιξη  δεν έχει καταφέρει να προάγει ταυτόχρονα την ηθική, συναισθηματική και πνευματική μας ωρίμανση, να μας κάνει πιο φιλάνθρωπους, πιο διεισδυτικούς, πιο ανεκτικούς, όταν οι εμφύλιοι σπαραγμοί ξεφυτρώνουν ανενδοίαστα τριγύρω μας, προκαλώντας τόση συμφορά, ένα έργο σαν την «Γκουέρνικα», χιλιομελετημένο, χιλιοζωγραφισμένο από παιδιά,  πάντα θα δίνει ερεθίσματα για ανάλυση και στοχασμό.
  Οι πληροφορίες που επεξεργάστηκαν οι μαθητές του Β3 τμήματος για την υλοποίηση της εργασίας, αντλήθηκαν κυρίως από το διαδίκτυο και μερικές παρουσίασα εγώ από βιβλία ιστορίας τέχνης. Αρχικά έγινε σύντομη παρουσίαση του θέματος με γενικού τύπου στοιχεία για: τον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, τον στρατηγό και μετέπειτα, για σαράντα χρόνια, δικτάτορα της Ισπανίας, Φράνκο, τον Π. Πικάσο και για το συγκεκριμένο ζωγραφικό πίνακα, δημιούργημα ενός ευφυούς και πολιτικά ανήσυχου μυαλού.
  Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες στις οποίες ανέθεσα διαφορετικά ερωτήματα - εργασίες να αναζητήσουν.Αυτά μετέπειτα τα παρουσιάζαμε και τα συζητούσαμε στην ώρα του μαθήματος. Χρησιμοποιούσαμε βιντεοπροβολέα ώστε να βλέπουμε ταυτόχρονα με τις προφορικές αναλύσεις και κάποιο οπτικοακουστικό υλικό που συνέλεξα εγώ και οι μαθητές σχετικό με το θέμα μας.
Μια από αυτές τις ομάδες ζωγράφισε το έργο σε μεγάλη επιφάνεια χαρτιού και οι υπόλοιποι μαθητές, ατομικά ή και άλλοι συλλογικά, ζωγράφισαν έναν έναν τους διαφορετικούς χαρακτήρες του πίνακα δημιουργώντας τελικά τη δική μας  Γκουέρνικα.

Μπαχαροπούλου Έλλη, ΠΕ 8 Καλλιτεχνικών
    
Τεχνολογία και αθλητισμός
                                                                              

   Η ερευνητική  εργασία που εκπόνησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β2  είχε σκοπό να διερευνήσει την επιρροή που ασκεί η τεχνολογία στον αθλητισμό.  Αρχικά διερευνήσαμε τις έννοιες τόσο της τεχνολογίας όσο και του αθλητισμού κάνοντας μια ιστορική ανάδρομη και εξετάζοντας ποιες βαθύτερες ανάγκες καλύπτουν τόσο στους ανθρώπους όσο και στις κοινωνίες. Έπειτα χωριστήκαμε σε τέσσερις υποομάδες  και κάθε υποομάδα επέλεξε ένα άθλημα και ερεύνησε το πώς η τεχνολογία έχει συμβάλει στην εξέλιξη αυτού του αθλήματος.
   Συγκεκριμένα εξετάσαμε κατά πόσο η τεχνολογία έχει επηρεάσει θετικά την εξέλιξη των αθλημάτων, κατά πόσο έχει διευκολύνει στη  βελτίωση των αποδόσεων και των συνθηκών προπόνησης των αθλητών, καθώς επίσης και την συνεισφορά της τεχνολογίας στη  διαμόρφωση της αθλητικής ένδυσης, του εξοπλισμού, ακόμα και στην εμπειρία των θεατών που παρακολουθούν το αντίστοιχο άθλημα. Επίσης ασχοληθήκαμε με την εξέλιξή της τεχνολογίας στον τομέα του αθλητισμού μέσα στο πέρασμα των χρόνων και τη ραγδαία ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια διεισδύοντας έτσι αποφασιστικά σε όλους τους τομείς του συγκεκριμένου θέματος.

Μπασιάς Μανόλης ΠΕ 11