ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ

ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

CLOCK FOR BLOG

Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

ΠΕΡΙ ΠΟΙΗΣΗΣ

Για την καταλυτική δύναμη της ποίησης έχουν γράψει τόσο θεωρητικοί της Λογοτεχνίας όσο και ποιητές. Τι συμβαίνει ωστόσο με τη δυσκολία  του να διδάσκεις ποίηση το σχολείο; Με τους μαθητές από τη μια να ''αντιστέκονται'' στα ποιήματα των σχολικών βιβλίων επειδή δυσκολεύονται να κατανοήσουν  ΄΄τι θέλει να πει ο ποιητής΄΄ σπάζοντας τους γλωσσικούς κώδικες που αυτός επιλέγει. Και με τους φιλολόγους από την άλλη να πασχίζουν κυριολεκτικά να τους δώσουν τα αντικλείδια για να ξεκλειδώσουν το μαγικό κόσμο της Ποίησης (βλ. Τα αντικλείδια  του Γιώργη Παυλόπουλου).
   Στην αγωνία ακριβώς των φιλολόγων να διδάξουν ποίηση χωρίς να προδώσουν το ποίημα και χωρίς, στη διαδικασία, να χάσουν τα παιδιά αλλά και στη γενναία απόφασή τους να διδάξουν εν τέλει το ποίημα αναφέρεται το επόμενο ποίημα ΄΄Τι θα διδάξω΄΄ του Ντέιβιντ Μπουθ, όπως αξιοποιείται στο βιβλίο του Αντώνη Καρτσάκη ΄΄Στον ανήσυχο μαθητή μου΄΄ (Βιβλιοπωλείο της Εστίας ). 

Ζω με το φόβο
ότι εγώ
θα διδάξω το ποίημα
και εκείνοι
θα χάσουν τον ποιητή
και το τραγούδι
και την ουσία μέσα στο ποίημα.

Ζω με το φόβο 
ότι εγώ
που αγαπώ το ποίημα
και τα παιδιά
θα χάσω το ποίημα 
και τα παιδιά
όταν θα διδάξω το ποίημα.

Αλλά θα το διδάξω το ποίημα.
Να ζεις με το φόβο
να αγαπάς τα παιδιά
να τραγουδάς το τραγούδι
να βρίσκεις την ουσία
και να γνωρίζεις τον ποιητή.
Όλα τούτα δίπλα μου 
το ίδιο φοβισμένα
αλλά γεμάτα ελπίδα.


 Το ποίημα αφιερώνεται στην Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης με την ευχή η ποίηση να γιορτάζεται καθημερινά και όχι μόνο με τον ερχομό της άνοιξης στις 21 του Μάρτη.

Σμαράγδη Γαλημιτάκη