Καταρχάς, η πρώτη εταιρική μας συνάντηση είχε χαρακτήρα γνωριμίας των
συμμετεχόντων εκπαιδευτικών των σχολείων, καθώς επίσης και προσδιορισμού των
λεπτομερειών της διεξαγωγής του προγράμματος από τα συντονιστικά μέλη της κάθε
χώρας. Είχαμε τη δυνατότητα να συναντηθούμε από κοντά και να συζητήσουμε
ζητήματα που σχετίζονται με τις εκπαιδευτικές ανταλλαγές μαθητών και καθηγητών
που θα ακολουθήσουν, όπως τον τρόπο οργάνωσης της υποδοχής των μαθητών σε κάθε
χώρα, το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού που θα παραχθεί, κατά τη διάρκεια
του προγράμματος, την επιλογή των ψηφιακών μέσων που θα απαιτηθούν στη διαδρομή,
κ.α.. Αξίζει εδώ να σημειωθεί, ότι με το
πρόγραμμα «Modern Classrooms Modern Education» προβλέπονται, ειδικά για το σχολείο μας, δεκατέσσερις μετακινήσεις
μαθητών και δέκα εκπαιδευτικών, με δαπάνες που καλύπτονται από τον
προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προορίζονται για τις εκπαιδευτικές
ανταλλαγές των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Erasmus+.
Ουσιαστικά, το εκπαιδευτικό σχέδιο «Modern Classrooms Modern Education» αφορά στη δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων με βάση τη χρήση των νέων
τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Οι μαθητές, με την υποστήριξη
των καθηγητών τους, θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν έναν αριθμό διαδραστικών
μικροδιδασκαλιών, τις οποίες και θα κληθούν να παρουσιάσουν οι ίδιοι στη
σχολική τους τάξη. Τα ψηφιακά μαθήματα που ετοιμάζονται στο πλαίσιο του
συγκεκριμένου προγράμματος αρύονται από τη διδακτέα ύλη των σχολικών
εγχειριδίων του Γυμνασίου και αφορούν στα διδακτικά αντικείμενα της Πληροφορικής,
των Μαθηματικών, της Γλώσσας-Λογοτεχνίας και των Θρησκευτικών.
Αυτό το οποίο επισημάνθηκε στη συνάντηση των εκπαιδευτικών στη Σλοβενία είναι
ο σκοπός δύο κατευθύνσεων του προγράμματος, που κρίνεται σκόπιμο να εξυπηρετηθεί.
Έγινε σαφές ότι το εκπαιδευτικό σχέδιο «Modern Classrooms Modern Education» επιδιώκει αφενός τη μεγιστοποίηση της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών
στη μαθησιακή διαδικασία, η οποία θα διευκολυνθεί από τη χρήση των νέων
τεχνολογιών, και αφετέρου τη βίωση της εμπειρίας του ευρωπαϊκού γεγονότος, από
την πλευρά των μαθητών, ως μία πρώτης τάξεως επαφή με τις ευρωπαϊκές αξίες της
συνύπαρξης, της αποδοχής της ετερότητας και του ιδεώδους της ενίσχυσης της συνοχής
μεταξύ των πολιτών της Ευρώπης.
Ελπίζουμε ότι οι μαθητές που θα πάρουν μέρος στο πρόγραμμα, μέσα από την
περιπέτεια και την εμπειρία της συμμετοχής τους, θα δείξουν και θα κατανοήσουν
ότι μπορούν να μπαίνουν στους ηλεκτρονικούς τους υπολογιστές για να
προετοιμάσουν τα σχολικά τους μαθήματα. Και αυτό θα μπορεί να συμβεί διότι θα έχουν
τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μία ποικιλία κατάλληλων ψηφιακών εργαλείων –
αποφεύγοντας, κάπως, την πάγια και γενικευμένη χρήση του Power Point – αποδεικνύοντας,
έτσι, ότι οι νέες τεχνολογίες μπορούν να καταστούν πραγματικά επωφελείς για
τους έφηβους μαθητές, και ότι δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση χάσιμο χρόνου ή
πύλη σύγχρονης αγραμματοσύνης για τη νεολαία, όσο και αν, πολλές φορές, η
κυριαρχία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προβληματίζει τους μεγαλύτερους σε
ηλικία.
Εν κατακλείδι, οφείλουμε να καταθέσουμε ότι η πρώτη συνάντηση στη Σλοβενία
κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς έβαλε στο τραπέζι όλα εκείνα τα συστατικά
που φιλοδοξούν να καταστήσουν το εν λόγω πρόγραμμα επωφελές για τους μαθητές,
γεννώντας ταυτόχρονα προσδοκίες για ένα πολύτιμο και ανεπανάληπτο ταξίδι στον
ονειρεμένο κόσμο της εκπαίδευσης και της ενεργητικής μάθησης.
O χώρος των συναντήσεων |
Η αίθουσα των εικαστικών |
Η βιβλιοθήκη |
To εστιατόριο |
Αναμνηστική φωτογραφία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών με τον πρόεδρο της κοινότητας Beltinci |
Γιώργος Μέμος, θεολόγος