Η ομάδα
Σταγόνα, γίνομαι καλύτερος το σχολικό έτος 2017-18 υλοποίησε το πρόγραμμα
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Τεχνητοί Υδάτινοι Κόσμοι». Το πρόγραμμα εντάσσεται στη Θεματική Ενότητα
Διαχείριση Φυσικών Πόρων και Διατήρησης του Φυσικού Περιβάλλοντος, στην
υποενότητα Υδάτινοι Πόροι. Στην ομάδα συμμετείχαν 15 αγόρια και 20 κορίτσια,
ενώ το πρόγραμμα υποστηρίχτηκε εθελοντικά σε διάφορες φάσεις από τους
συναδέλφους Βερναδάκη Νίκο, Χατζάκη Ιωάννη, Μπέκερ Ντιάνα, Μανουσογιαννάκη
Σοφία, Μαλαθράκη Αικατερίνη και Πιπεράκη Κυριακή.
Συμμετείχαμε στα Δίκτυα: «Διατροφή και Περιβάλλον» –Περιφερειακό
Δίκτυο ΚΠΕ Ιεράπετρας Νεάπολης (υπο-ίδρυση), «ΑνακυκλωSOSτε»- Περιφερειακό Δίκτυο ΚΠΕ Βάμου, «Ένας κήπος στο σχολείο μου»-
Περιφερειακό Δίκτυο ΚΠΕ Βάμου, στα οποία παρουσιάστηκε και μέρος της δουλειάς
που έγινε σε σχετικές διημερίδες. Οι μαθητές σε μικρότερες ομάδες ασχολήθηκαν
με διαφορετικές παραμέτρους του θέματος, όπως ξύπνημα σπόρων, καλλιέργεια σε
νερό στελεχών από φυτά, καρπών, βολβών και παρατήρηση της ανάπτυξης τους με συζήτηση
αποτελεσμάτων στην ολομέλεια για επανακαθορισμό στόχων. Η μαθητοκεντρική
διαδικασία με χρήση συμμετοχικών και ενεργών διδακτικών τεχνικών, η συνεργατική
μάθηση με την ανάπτυξη κλίματος ενεργούς συμμετοχής και αλληλοϋποστήριξης των
μελών, η βιωματική και αποκαλυπτική μάθηση η διεπιστημονική προσέγγιση και η διαθεματικότητα, όπως και η
δημιουργική και ελεύθερη έκφραση χρησιμοποιήθηκαν ως μέθοδοι εργασίας.
Η ομάδα πήρε μέρος σε βιωματικές
δραστηριότητες για την αειφορία σε σχέση με το περιβάλλον και τον άνθρωπο, όπως
της Εθελοντικής Εβδομάδας για τα σχολεία Let’s do It Greece 23-27
Απριλίου 2018 και της ομάδας «Τυποτρόπιον»
του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Στο σχολείο διοργανώθηκε μια Δράση για το νερό με τη συνδρομή εκπροσώπων της Ορνιθολογικής
Εταιρείας και της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων της ΔΔΕ Χανίων κ. Μαρματάκη
Αρετής, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του νερού.
Σχόλια μαθητών της ομάδας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Σχόλια μαθητών της ομάδας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ, συντονίστρια του προγράμματος